حجاب واهمیت آن

جاوا وب

این سایت را حمایت می کنم

فروشگاه آنلاین

برنامه نویسی VB

جاوا وب

 
 


راه حسین، کوتاهترین راه رسیدن به بهشت است.

حجاب واهمیت آن

 


براي همين زنان جامعه اسلامي ايران امروز بايد به گونه‌اي رفتار کنند که الگوي زنان ساير کشورهاي جهان قرار گيرند و بايد در راه انتقال مفهوم حجاب به دختران جوان نهايت تلاش خود را به کار بندند تا اين ترفند غرب را نيز خنثي سازند و پشت سر بگذارند.

اما هر سال تابستان و فصل گرما که مي آيد، حضور بدحجابان در جامعه بيشتر نمود پيدا مي کند.انگار گرماي هوا بهانه اي مي شد براي پوشش نامناسب برخي دختران و پسران جوان.پوششي که شايسته فرزندان ايران اسلامي نيست.

در اين ميان اکثريت سياسيون مقصر اصلي وضعيت فرهنگ حجاب در کشور را دولت نهم و دهم مي دانند چرا که با تصويب شدن قانون حجاب و عفاف در سال 84 ، هنوز وضعيت آنطور که مورد انتظار بود بهبود نيافته است.

اين در حالي است که دولتي ها مدعي هستند، فرهنگ حجاب را به خوبي در جامعه گسترش داده اند و قانون حجاب و عفاف را نيز کامل اجرايي کرده اند.

در هر حال مقصر هر کسي باشد ، تفاوتي نمي کند چرا که بايد همه ارگان ها و نهاد ها در کشور دست به دست هم بدهند تا کشور، اين معضل بزرگ فرهنگي و اجتماعي را پشت سر گذارد

در اين ميان نظر مراجع نيز بسيار جالب توجه است و مي تواند راهگشاي جوانان باشد.

سوال از مراجع اما اين بود: 1- آيا حجاب از ضروريات دين است؟ حکم کساني که به آن بي‌اعتنايي مي‌کنند، چيست؟

آيت الله خامنه‌اي: اصل حجاب، ضروري دين محسوب است و بي‌اعتنايي به اصل حجاب و عدم رعايت آن معصيت و گناه است.

آيت الله صافي گلپايگاني: اصل وجوب حجاب في الجمله از ضروريات اسلام است و منکر آن مرتد است ولي بي‌اعتنايي به آن با عدم انکار وجوب آن، فسق است.

آيت الله تبريزي: اصل حجاب براي زنان از ضروريات دين است و حکم کساني که به آن بي‌اعتنايي نمايند حکم بي‌اعتنايي به ساير تکاليف ديني است.

آيت الله سيستاني: اصل حجاب از مسلّمات شريعت است و در قرآن آمده است ولي کساني که توجه به وضوح آن ندارند، انکار آن‌ها مستلزم انکار نبوت نيست و بي‌اعتنايي، عملي گناه است.

آيت الله مکارم شيرازي: آري حجاب از ضروريات دين است ولي انکار آن براي کساني که از ضروري بودن آن آگاهي ندارند، موجب ارتداد نمي‌شود.

 

 

 

آيت الله بهجت (ره): بي‌اعتنايي به حجاب گناه است و داشتن حجاب واجب است.

2- امروز حرکت خزنده‌اي بر عليه چادر که يک حجاب ملي و سنتي است آغاز شده است، خواهشمنديم نظر مبارک را در اين مورد مرقوم فرماييد.

آيت الله فاضل لنکراني (ره): سزاوار است خانم‌ها از چادر استفاده کنند چون چادر در کشور اسلامي ايران از مظاهر و شعائر اسلام مي‌باشد و با حفظ اين شعار سعي کنند بانوان محترم حرکت مورد سئوال را خنثي کنند.

آيت الله صافي گلپايگاني: چادر بهترين پوشش براي خانم‌ها است، چون تمامي مفاتن بدن را مي‌پوشاند. خانمهاي مسلمان بايد آداب و سنن اسلامي را در لباس پوشيدن مراعات کنند و از تجدد گرايي مضر پرهيز کنند.

آيت الله بهجت (ره): چادر حجاب پسنديده است.

آيت الله سيستاني: چادر حجاب بهتر است و سزاوار نيست زنهاي مؤمن بدون چادر خارج شوند.

آيت الله مکارم شيرازي: حجاب يکي از قوانين مسلّم اسلام است و اساس آن، پوشاندن بدن و مو‌ها غير از صورت و دست‌ها تا مچ است ولي بي‌شک، چادر حجاب بر‌تر است.

آيت الله تبريزي: پوشيدن بدن بر زن واجب و بهترين نوع پوشش واجب،‌‌ همان چادر مشکي است که زنهاي مؤمنه خود را با آن مي‌پوشانند.

 


*((لطفا نظر بدهید ممنون))*

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: حجاب، ،
:: برچسب‌ها: حجاب, عفاف, چادرمشکی, فضیلت پوشیدن چادر مشکی, اهمیت حجاب, حجاب ازنگاه اسلام, فرق حجاب با بی حجابی,
نويسنده : محمدرضادلاویز
تاريخ : سه شنبه 19 شهريور 1392